2012 April

היום כן מחר לא

בית העיר ממליץ על התערוכה The Gatewatcher

גיל יפמן

את טקסט התערוכה  Gatewatcher פותחת האוצרת רונית עדן בהתייחסות לרומן אורלנדו של וירג'יניה וולף. ברומן, בגיל 30, אורלנדו, שהיה בחור כל חייו, מתעורר לאחר שבוע שלם של שינה כאישה. במהלך מסע החזרה לבית באנגליה, מנסה אורלנדו להתמודד עם המצב החדש. היא מנסה להבין מהן החסרונות ובעיקר מהן היתרונות של להיות אישה. אורלנדו נותרת אישה, אבל מדי פעם היא בוחרת "לחזור" למגדר הקודם שלה, להתלבש כגבר ולצאת לחוות מחדש את היתרונות של המין האחר.

סיליה טונג

 בקבוצת העבודות המוצגות בתערוכה  Gatewatcher האמנים "מבקרים" את המין האחר. הם מאתגרים או חוצים את הקווים המקובלים והמסורתיים של ההשתייכות המגדרית בין אם בעיסוק בשאלות של מה אישה אמורה לעשות, איך גבר צריך להתנהג, או מהו קוד הלבוש או שפת הגוף הולמים כל מין. האמנים מפעילים נושאים אלה במטרה לערער את גבולות ההגדרה המינית, בין אם קווים אלה אכן קיימים ועל המקומות בהם הם רשומים. בין האמנים המציגים בתערוכה:  מירית כהן- כספי, גיל יפמן, רפאת חטאב ואיתמר גלבוע . האוצרת רונית עדן כותבת כי לעומת חששות קיומיות אחרות הגבולות המגדריים אינן זוכים לקדימות. ובכל זאת נראה כי סוגיה זו נוגעת בשאלות שלמוסר, דת וחוק – שהינן בעלות השלכות חברתיות ותרבותיות על חיי היומיום שלנו.

  

איתמר גלבוע

רפאת חטאב

התערוכה מוצגת באמסטרדם במסגרת אירועי הזכרון של ה -4 וה-5 במאי שמטרתם לחקור את תחושת הסיסמא בחברה השואפת לחופש, סובלנות, ובמיוחד לברר מהי המשמעות של כך בזמנים של תהפוכות חברתיות בני- זמננו.

  אודות התערוכה לחצו כאן

 

 

 

היום כן מחר לא

מגזין HUSK  ממליץ  ‘I want muscle’.

מה קורה כשעולם האופנה הקיצוני פוגש  את העולם  הקיצוני יותר של פיתוח הגוף? מגזין  HUSK ממליץ על סרט האופנה ‘I want muscle’.

 

תיאור של מפתחי הגוף הוא בדרך כלל נטול דמיון ובעל קונוטציה שלילית. עולם האופנה נתפס כעולם מפתה אסתטית בעוד שהגוף (שלמעשה הוא המקום ממנו האופנה התחילה) במצביו הקיצוניים יכול להיתפס כמכוער מדי. יש צורך במבט עמוק יותר בכדי להבין את היופי והמשמעות שמאחורי המראה. ‘I want muscle' – סרט אופנה שגורם להסתכל על הגוף יותר מפעם אחת.

לאתרHUSK לחצו כאן

 

 

ראיון עם בארט הס

קלודט זורע מראיינת את האמנים המציגים בתערוכה Borderline

בארט הס

מהיכן אתה במקור? היכן אתה חי כיום?

נולדתי בגלדקופ (Geldrop). כיום חי באיינדהובן (הולנד).

מתי ומדוע התחלת לעצב, ליצור?

התחלתי ליצור כילד. אך בעיקר במהלך הלימודים באקדמיה לעיצוב איינדהובן.

כיצד התחלת לגלות עניין באופנה, אמנות?

השראה: הגוף האנושי, לימודי חומרים.

Mutants, 2011

כיצד אתה מתאר את עבודתך?

אני משתמש בחומרים חדשים וקיימים באופן חדשני. אני מחבר בין עולמות שונים: אופנה , טקסטיל, עיצוב המוצר וארכיטקטורה ומשלב בין טכנולוגיה מתקדמת ותקשורתיות על מנת להגיע ל"ביצוע" השלם ביותר.

היכן אתה מחפש השראה?

בכל מקום. לעיתים בסופרמרקט.

ספר לנו על "ECHO" ו "STRP".

העבודות שלי הן יותר מעיצובים: הן חורגות מאומנות עיצוב הטקסטיל, מאחר ואני בוחר להרחיב אותם באמצעות מדיה אחרים, כגון צילום, וידאו ואנימציה.

הכותרת של העבודות שלך  "ECHO" ו "STRP Mutants" - למה התכוונת בכך?

הכותרת STARP היא שם הפסטיבל בו הוצג הפרוייקט לראשונה. לפרוייקט קראתי Mutants (מוטנטים). המוטנטים עלו מתוך רעיון הטרנספורמציה. הם מציגים ומדמים את התנועתיות  והגבולות המשתנים באופן תמידי בין מגוון תחומים: אמנות, מוזיקה וטכנולוגיה.

ECHO: הוידאו עשויי מרצועות פשוטות של פלסטיק כחול. בשלב שאחרי, יצרתי את צליל ההד של חתיכת הפלסטיק.

 

 

אודות בארט הס

בארט הס בוחן מספר תחומים בעוד הוא משלב בין חקר חומרים, אנימציה וצילום. לבארט יש כתב יד מאוד אישי בעל חותם משלו. בעיצובים שלו הוא מסוגל לעשות שימוש בחומרים קיימים וחדשים בדרך מאוד חדשנית, ונראה שבכך הוא מצליח להתחבר לעולמות חדשים. עבודתו ברמה בינלאומית, הוא מוצא ויוצר לה במה משל עצמו ומבצע שיתופי פעולה עם אמנים ומוסדות בעלי שם כגון: ליידי גאגא, Palais de Tokyo שבפאריס, מעצבת האופנה איריס ואן הֱרפֶן, והצלם ניק נייט. בזכות עבודתו זכה בארט למעמד עצמאי בעולם האופנה.

 פרוייקטים נבחרים:

2011 . Lady Gaga, artist stylist, video,New York(USA)2011 . Maharam, upholstery,New York(USA)2011 . Iris van Herpen, textiles, Arhnem (NL)2010 . Lady Gaga, artsist for album booklet London (UK)2010 . Vogue, artist stylist,New York(USA)2010 . Rhur 2010, GastGeber, artist in residence, Oberhausen (D)2010 . AnOtherMagazine, artist stylist, London (UK)2010 . Ann Sofie Back, textiles, Stockholm (SW)2010 . Anne-Claire Petit, animation, Amsterdam (NL)2010 . Ecdysis, series of textiles,AudaxTextielMuseum, Tilburg (NL)Publication(selected):2010 . Vogue, Blow Up (USA)2010 . AnotherMan Magazine (UK)2010 . Die Zeit, interview (D)2010 . SHOWstudio, Stabalise Motion 2, Fashion Film (UK)2009 . Frame, Party People, Stuck on you, interview (FR)2008 . Dazed and Confused, interview (RU)2008 . PIG, nr. 64, Futuro Anterioire, interview (IT)2008 . Nico, Thank god it’s friday, interview (FR)2008 . Textiel Plus, nr 203, onnatuurlijk bont, interview (NL)2008 . SHOWstudio, Skin King, Fashion Film (UK)Group exhibitions (selected):2011 . Indigo Blue, Bensimon Gallery, Paris (FR)2010 . Fashion Carousel, Palais de Tokyo, Paris (FR)2010 . Fashion Carousel, Centre Georges Pompidou,Paris(FR)2010 . Museo de Bellas Artes, Caracas (VE)2010 . Design Biennale Saint Etienne, Saint Etienne, (FR)2009 . Freeze! , International Medtech Art Show,Taipei(TW)2009 . Dutch Invertuals,NoordBrabantsMuseum, Den Bosch (NL)2008 . Dichter op de huid,FortAsperen, Asperen (NL)2008 . Family of Form, Instituut Neerlandais,Paris, (FR)

קרדיט: בארט הס ו-  Heyheyheyעבור strp.nl.

הראיון תורגם מאנגלית

לאתר של בארט הס לחצו כאן

ספריית בית העיר ממליצה על ספרה של שרה שבוט כהן הגוף הגרוטסקי

רק הגוף יכול לאפשר לסובייקט ל"התערבב" עם העולם, "להתמזג" עימו…

התערוכה BorderLine מבקשת לבחון פנים שונות של הגוף האנושי. האמנים המציגים בתערוכה מפרקים את  צורתו המוכרת של גוף האדם, מותחים את גבולות הגוף הפיזי והמנטאלי, ובוחנים את האזורים שמעבר לו. האמנים משתתפים בניסוי הבוחן טרנספורמציות גופניות, כשכל אחד מהם בוחן את גבולות הגוף בדרכו. אחד ממקורות התוכן וההשראה שמלווים אותנו בתערוכה  ובערבי התוכן הוא ספרה של שרה שבוט כהן הגוף הגרוטסקי הלוקח חלק בניסיון העכשווי להחזיר את הגוף החי, הבשרי למרכז הזיקה הפילוסופית.

Bart Hess, Echo, 2011

ההיברידים ה"טרנס- קטגורים" מביעים בלבול, חוסר יציבות; הם נראים כ"מלאי משמעויות" אך אטומים, "צועקים לפענוח, לפרשנות, מבקשים שנוציא אותם מהאבסורדיות שלהם שנהפוך אותם לשלמים". ההיברדי הוא מקור לידיעה חדשה. האסוציאציות ה"מוזרות" שהוא מציע מעמידות בסימן שאלה את נכונותן ובלעדיותן של הדרכים בהן אנו תופסים, מכירים ומציגים את העולם. דרך אסוציאציות חדשות נפתחים בפנינו עולמות חדשים, מתגלים בפנינו האופנים השונים שבהם ניתן להציג מציאות, מעבר לאופנים המקובעים אשר אליהם אנו רגילים, דרכם אנו חושבים.

המשך…